woensdag 18 juni 2014

Zeg stop tegen pesten

Vroeger zat ik op een school waar heel erg veel gepest werd. Ik zat in het derde kleuter en ik werd door een aantal kinderen van het 6de van mijn stepje geduwd. Ik lag op de grond en ze reden gewoon er mee weg. Ik werd ook elke dag tegen de muur geduwd en ik had bijna altijd een bloedneus en ik zat nog maar in het derde kleuter. Ik wilde zelfs niet meer naar school omdat ik er altijd werd gepest. Mijn mama is ook heel veel keer naar de directeur gegaan. Die zei elke keer dat ze er iets zouden aan doen maar er gebeurde niets. Ik vind het echt erg dat kinderen elkaar pesten en soms volwassenen ook. Dat is toch wel dom. Meestal diegene die de kinderen pest werd ook vroeger gepest. Maar dan vind ik toch dat je niet moet pesten. Ze pesten ook omdat ze stoer willen doen maar dat vind ik belachelijk. Je hoort ook veel op de TV of ergens anders dat veel kinderen hun leven beu zijn omdat ze gepest worden. Nu zit ik in Onze Bijenkorf en dat is een school waar er tenminste niet gepest word. Toch ben ik nog een beetje bang dat ik binnen 2 jaar in het middelbaar zal gepest worden.

Obe
klas 5