woensdag 11 juni 2014

Gras maaien

Elke week moet er gras gemaaid worden in onze tuin. Wij hebben een redelijk grote tuin dus er moet ook veel gemaaid worden. We hebben een zitmaaier, dat is een grasmaaier waar je op moet zitten zoals een kleine tractor. Met een duwmaaier zou dat anders een halve dag werk zijn. Nu maai ik bijna elke week het gras, het is zeker 2 uur werk om heel onze tuin te maaien. Eerst moeten we onze molshopen uitrieken, het gras moet droog zijn en dan na het maaien moet de grasmaaier gekuist worden, anders plakt het gras de messen vast. Toen ik klein was, vond ik het altijd al tof om met dingen te rijden en heel precies te rijden, zoals langs een randje van de stoep of proberen te parkeren in een klein plekje met mijn loopautootje. Bij het grasmaaien moet je rond bomen rijden en tegelijkertijd bukken voor takken. Nu doe ik dat nog altijd graag. Sommige stukken kunnen we niet bereiken met de grasmaaier omdat het te smal is of te dicht bij een muur of struik. Dat moeten we dan met de bosmaaier doen. Ik mag er nu maar pas een jaar mee rijden want het is een zeer gevaarlijke machine met messen. Er is ook een schuin stuk waar je moet op passen dat je niet slipt of kantelt. Ik ga nu stoppen met vertellen en vlug het gras gaan maaien.

Lars
klas 6