zondag 1 juni 2014

Ontploffing

Op een avond zaten mijn mama en ik gezellig in de keuken. Ik was een beetje aan het vertellen en mama was ondertussen aan het strijken. Plots hoorden we gesis, ik keek achter mij en mijn mama sprong achteruit want er kwam stoom uit het strijkijzer van achteren en twee seconden later kwam er een steekvlam uit en ontploft het strijkijzer. Mijn mama heeft het strijkijzer nog net van het hemd van mijn papa kunnen halen. Er was gelukkig geen schade, we waren enkel er geschrokken. Ik heb het strijkijzer dan naar de schuur gebracht, dat leek ons veiliger dan in onze keuken. Ons huis stonk verschrikkelijk naar verbrande kabels en die ontploffing.
Mama had toen een strijkvakantie tot nu. Nu hebben we een nieuw strijkijzer, een paars.Het andere was heel oud en nog van mijn mama haar oma, dus mijn overgrootmoeder. Het leuke is dat mama nu twee keer zo snel strijkt als vroeger. Ik had vroeger altijd een heleboel kabels in mijn stopcontacten steken van mijn kamer, die haal ik er nu wel uit. Ik heb nu gezien wat er kan gebeuren met een elektrisch toestel.

Lars
klas 6