woensdag 11 juni 2014

Het zware onweer

Tijdens het Pinksterweekend heeft het hard geonweerd ’s nachts. Ik heb twee nachten niet kunnen slapen door de donder en de bliksem. Ik heb niet alleen van de onweer niet kunnen slapen maar ook van de warmte. Het bliksemde heel de tijd achter mekaar. Toen ik in mijn bed lag, zag ik niets anders of bliksem. Het donderde ook heel de tijd. Ik was een beetje bang van de bliksem want ze zeggen als je voor het raam staat al het bliksemt dat dat gevaarlijk kan zijn. Ik vond het ook niet leuk iedere keer toen we buiten speelden begon het te regenen en onweren. Het onweer heeft ook veel schade aangericht. Hij heeft de daken kapot gemaakt. De bliksem heeft in geslagen in huizen. Hij heeft bomen laten omwaaien in Sint-Niklaas en in Antwerpen. Ik was wel blij dat het zo warm was maar door de warmte is het beginnen onweren. Ik vond het wel raar dat het drie keer achter mekaar zo stevig heeft geonweerd. Ik hoop dat het van nacht niet weer onweert.

Justine
klas 5