woensdag 11 juni 2014

Mijn plechtige communie

Zaterdag 7 juni was mijn vormsel. Ik was om 9 uur wakker. Dan heb ik mij gewassen en ben naar de kapper gegaan. Ze heeft eerst krullen met de krultang gemaakt dan heeft ze met twee vlechten naar achter gewerkt en dan hebben ze dat in een ronde gewerkt en dan een beetje opgestoken. Dan zijn we naar huis gereden en heb ik me klaar gemaakt. Om 3 uur naar mijn maraine geweest om foto’s te trekken in de Lenard. Dan zijn mijn mama, papa, mijn broer en mijn maraine naar de kerk gegaan. Ik moest daar wachten om de stoet te doen naar de kerk. Dan waren alle vormelingen in de kerk en begonnen we eerst met zang en dan moest ik iets lezen. Dan zijn we gezalfd en was het bijna gedaan. We hebben dan nog een lied gezongen. Dan was het gedaan. Dan ben ik eerst naar huis gegaan om andere kleren aan te doen want het was eerst het feest van mijn nicht. Zondag 8 juni was het dan mijn feest. Ik moest om 8 uur opstaan. Dan begon het feestje om 13.30 uur. We hebben eerst hapjes gegeten. Dan was het koud buffet: vlees en vis en dan was het aspergesoep en tomatensoep. Dan was het warm gerecht varkenshaasje in champignonsaus en zalm in kreeftensaus en scampi’s in de look met frietjes of een kroketje. Als dessert was het een ijstaart met marsepein als gras en daarop een chocoladepaard van Persoons gemaakt. Dat was echt een toffe verassing. Ik heb van mijn mama een roze halster en zadeldoek gekregen en van mijn vriendin groene bandages en een groene zweep en koekjes en een groene hoefkrabber. Mijn tante, nicht, neef en zijn vrouw, een vriend van papa en een vriendin van ons hebben een ballon gemaakt met geld in en versiering in de ballon. Dat vond ik echt super leuk. Jammer dat het nu al gedaan is. Maar het was echt een top feest!

Luna
klas 6