woensdag 18 juni 2014

Tantes kinderopvang

Bijna elke vakantie ga ik helpen bij mijn tante die dagmoeder is. Ik vind dat super tof. Daarom ga ik naar de school Mariawende. Want ik droom om dagmoeder te worden. Mijn tante woont in Waasmunster en bij haar thuis doet ze de kinderopvang. Als ik bij mijn tante ga helpen dan moeten we meer dan een uur rijden. Ik vind dat niet tof om meer of een uur te rijden. Want als we onderweg zijn of we hebben afgesproken dat ik daar mag gaan helpen dan kan ik nooit wachten. Dan wil ik direct helpen. Ik blijf wel slapen bij mijn tante want anders moeten mijn mama en papa veel te veel weg en weer rijden. Dus blijf ik daar slapen. Als ik daar blijf dan kan ik ook nog een dag meer voor de peuters en baby’s zorgen. Als de tweede dag ook voorbij is dan ga ik 's avonds pas naar huis. Dan komt mijn mama of papa mij halen of brengt mijn tante mij naar huis. In de opvang van mijn tante vind ik het super tof. Soms moet ik me wel eens kwaad maken omdat ze mekaar pijn doen of mekaar uitsluiten of ruzie maken. Er zitten niet alleen peuters maar ook baby’s. Ik mag van mijn tante de baby’s eten geven of hun pampers verschonen. De pampers verschonen vind ik wel tof maar in het begin wilde ik dat niet doen omdat ik daar vies van was. Maar nu niet meer! Ik mag de baby’s ook in bed leggen dat vind ik ook super tof. Wat ik niet kan laten is de baby’s dragen. Want ik moet leren ze te laten kruipen op de grond en ze te laten spelen. Als de kinderen gegeten hebben dan eet ik zelf mijn middageten. Als de kinderen naar huis zijn dan speel ik nog wat met mijn nichtjes of rust ik een beetje want 's avonds ben ik meestal moe. Als ik naar huis ga dan krijg ik altijd een centje voor de hulp. Want mijn tante zegt aan mijn mama dat ik en grote hulp ben in haar opvang. Als ik terug thuis ben dan ben ik blij dat ik daar heb mogen helpen. Maar aan de andere kant ben ik ook teleurgesteld dat ik terug thuis ben. Maar het meeste ben ik blij dat ik terug thuis ben want ik heb mijn mama, papa en mijn zus dan wel heel hard gemist. Want ik ben iemand die rap mijn ouders en zus zou missen.

Justine
klas 5