woensdag 11 juni 2014

Games

Er bestaan verschillende soorten games: Strategie games, Actiegames, Adventure games, Fighting games, Sport games, Puzzel games en ook nog Classic games dat zijn alle soorten games. Ik speel graag actie,strategie en adventure games. Ik speel subway surf , Goodgame en Minecraft.
In strategie games draait het meestal om een groep. De groep vormen samen een leger en het doel is om vijanden te verslaan of punten te veroveren. Doordat verschillende personen (figuren) ieder eigen eigenschappen hebben is het aan de speler om deze op een strategische wijze zo goed mogelijk in te zetten.
Actiegames hebben een snel tempo en daar zijn dus vaardigheden zoals hand-oog coördinatie en je reactievermogen belangrijk. Binnen actiegames bestaan enkele schietgames (shooters), vechtspellen en platform games.
In Adventure games bestuurt de speler een personage en moet hierbij zo snel mogelijk puzzels, raadsels en problemen oplossen in een fantasie wereld of gewone wereld. De speler bezoekt meestal locaties, gaat op zoek naar informatie en moet objecten verzamelen om zo door te kunnen in het verhaal.
In Fighting games gaat de speler vijanden te lijf met de vuisten. Het kan hierbij gaan om in een bepaald traject vijanden te verslaan, maar er zijn ook varianten waarbij er 1-tegen-1 wordt gevochten. Er zijn vaak meerdere personages die de speler kan besturen die allemaal unieke vechtstijlen en eigenschappen hebben.
In sport games moet de speler een bepaalde sport beoefenen. Dit kunnen in principe alle sporten zijn: voetbal, tennis, basketbal of autosport. In dit soort games draait het vaak om de vaardigheden van de speler.
Puzzelgames zijn vaak eenvoudige spelletjes waarbij het meestal draait om bepaalde objecten op de goede plaats te krijgen.
Classic games zijn vaak bord- of kaartspellen die virtueel zijn geworden. Het gaat hier bijvoorbeeld om schaken of dammen.
Ik game heel graag, maar vaak moet mijn mama wel zeggen dat ik moet stoppen. Ik ga er zo in op dat ik de tijd vergeet of het stiekem toch doe, wanneer mijn tijd er eigenlijk al opzit. Ik moet wel toegeven dat het verslavend is en ik ben eigenlijk ook wel blij dat ik hierbij geholpen word zodat ik niet overdrijf. Ik heb dat al gezien bij andere kinderen en dan zie ik beter dat het overdreven is. Van jezelf zie je dat vaak niet goed. De games zijn vaak ook zo gemaakt dat je er vaak op zou spelen. Je krijgt upgrades of aanvallen binnen enkele uren of op het einde staat er 'tot morgen'. Nu gaat het beter met mijn gamen, maar een tijd geleden was ik aan het overdrijven en ben ik ook 's nachts enkele keren betrapt. Ik probeer dat nu niet meer te doen.

Lars
klas 6