donderdag 5 juni 2014

Schooljaar bijna voorbij

Het schooljaar is bijna al weer voorbij. De tijd vliegt voorbij. Ik weet zelfs het begin van het schooljaar nog. Ik kan me het nog perfect herinneren. En nu is het al weer gedaan.
Gelukkig zit ik nu nog in het 5de leerjaar want anders moest ik al naar het middelbaar. Natuurlijk zijn er eerst nog toetsen dat vind ik persoonlijk niet zo leuk. Ik word daar heel gestrest van. Ze zouden eens geen toetsen moeten doen. Gewoon je ervaring van het voorbije jaar gebruiken. Maar sommige kinderen doen het beter tijdens de toetsen dan in de loop van het schooljaar of omgekeerd. Het moet nu eenmaal. Maar naast die toetsen en het vroeg opstaan is het natuurlijk heel tof om naar school te gaan. Het is leerzaam, je maakt vrienden. In school leer je alles wat nodig is: rekenen, spelling en nog veel andere dingen. Hoe meer je studeert hoe beter je punten en dat bepaalt of je door mag naar de volgende klas.
En wie ook nog aan de toetsen gaat beginnen, veel succes!

Jade
klas 5