zondag 1 juni 2014

B-brevet

Ik deed zaterdag 24 mei mijn B-brevet. Ik ging mijn B-brevet eerst doen met Akita maar toen begon ze te manken dat was echt niet leuk mijn lievelingspaard dat mankte maar toen zij Annie dat ik met Vandoom moest. Ik heb maar 3 keer geoefend voor mijn proef en heel veel voor mijn theorie. Ik was om 8u.30 wakker om 9u.00 ging ik naar de manege. Als ik daar dan was, heb ik eerst Vandoom gepoetst en gevlochten. Daarna moesten we theorie afleggen, het was echt super simpel want het waren allemaal vragen die ik goed kende. Dan was het eerst aan de A- brevetkandiaten om te springen. Daar deden Caitlin, Jade en Obe aan mee, dat zijn meisjes die in mijn school zitten. Tijdens dat A-brevet moest ik inrijden, ik had een half uur geinreden. Daarna was het aan de B-brevet ik reed de tweede van de 4 meisjes. Het was echt super eng want ik had het echt niet veel geoefend met Vandoom. Mijn proef was zelf niet echt moeilijk want je moest niet op een letter stoppen of aanspringen. Ik vond dat zijn hoofd labiel was maar Annie zei dat het goed gereden was. Ik was super blij om dat te horen. Dan deed ik hem naar de stal en zadelde hem af. Mijn vriendin op de manege Aline ging eerst niet springen maar ze moest van haar mama Annie. Ze sprong maar hij weigerde heel de tijd. Dan wou ze stoppen maar ze mocht niet van Annie. Dan deed ze door en viel van Champion, dat is het paard waar mee ze reed. Ik ben geslaagd maar ik moet volgend jaar nog mijn springen afleggen. En de 3 meisjes die ik ken van school zijn ook geslaagd. Ik was super blij en mijn mama was ook heel trost op mij. Ik ben echt super blij dat Vandoom zo goed had geluisterd naar mij.

Luna
klas 6