woensdag 11 juni 2014

De H. Bloedprocessie

Elk jaar doen mijn zus, broer, mama en ik mee aan de H. Bloedprocessie in Brugge. Dan moet je in een groep wandelen, er zijn allemaal soorten groepen. Ik zit in de groep de Brugse poorters, dat zijn de rijken van de stad. Mijn meester doet ook mee hij rijdt achter ons op een paard. Dit jaar waren er ook twee meisjes uit mijn klas die schildknaap waren bij mijn meester. Ik vind de H. Bloedprocessie leuk. Ik doe nu al 4 jaar mee. Als ik wat ouder ben, wil ik graag mee met de Romeinen. Onze buurvrouw loopt er ook in mee. Wij moeten altijd een lied zingen en dan met een tak zwaaien.
Om je te laten schminken moet je altijd massa's lang wachten, je moet daar minstens 2 uur op voorhand je kleren passen, schminken en dan moeten we ons gaan opstellen. Op het einde kregen alle kinderen onder 15 jaar 4 euro voor de kermis en boven de 15 krijg je een bioscoopticket. Ik ben daarna nog met mijn oma naar de kermis geweest. Ik heb die 4 euro opgebruikt en ik heb nog 5 euro gekregen van oma om nog iets te doen. Mijn oma heeft dan oliebollen gekocht, ik heb eens geproefd. Ik vond het nogal zwaar en het smaakte heel zoet. Volgend jaar wil ik graag de schildknaap van mijn meester zijn.

Lars
klas 6