dinsdag 17 juni 2014

Ik wil tennissen

Een tijdje geleden kwam ik met het idee dat ik opnieuw wilde tennissen. Ik heb al getennist maar ik zat nog in het kleutertje, ik heb toen amper vijf lessen gevolgd. Ik wilde graag tennissen omdat ik het wel spijtig vond dat ik het gestopt was. Ik spreek al heel lang van tennis omdat ik er van droom om te tennissen. Tennissen is mijn lievelingssport en mijn lievelingstennisster is Yanina Wickmaier. Zelf wil ik ook even goed worden als Yanina. Als mijn nonkel komt vraag ik altijd of hij zijn tennisraket mee heeft. Want hij heeft zelf ook nog getennist. Als hij hem mee heeft dan tennissen we te samen. Tegen mekaar. We hebben al gekeken voor mij in te schrijven maar mama zei dat het redelijk duur is en dat ik beter eerst eens op tenniskamp ga om te zien of ik dat echt wel zou verder doen. Dan schrijven ze me misschien in. Ik zie een tenniskamp wel zitten maar ik ga liever meteen tennislessen volgen. Als ik tennislessen zou volgen zal het in Sint-Kruis zijn achter de middelbare school waar ik volgend jaar naar toe ga. Als ik dan goed kan tennissen dan gaan ik en mijn nonkel misschien samen eens gaan tennissen. Soms als ik over tennis begin kan ik er bijna niet over ophouden. Ik heb maar een tennisraket liggen thuis en een paar tennisballen. Maar ik zou graag nog een raket willen hebben en een paar nieuwe tennisballen. Want als ik wil tennissen met mijn zus of zo, dat ik nog een raket heb waar zij ook mee kan tennissen. Ik hoop dat ik rap wordt ingeschreven dat ik rap kan beginnen want ik kan echt niet wachten tot volgend jaar. Tegenwoordig als ik thuis ben en ik heb mijn tennisraket en een tennisbal vast heb wil ik direct tennissen. Moest het aan mij liggen zou ik een halve dag tennissen. In Spermalie bij mijn psychologe praat ik er ook heel dikwijls over. Ik wilde dat ik mijn eigen tennisveld zou hebben dan kon ik daar elke dag naar toe gaan in de vakanties of in de weekends. Want moest het aan mij liggen zou ik aan iedereen vragen of ze met mij willen tennissen ook al willen ze niet ik zou blijven zagen tot ze het toch doen. Als ik bij oma ben, vraag ik ook aan mijn andere nonkel om te tennissen. Dan zegt hij dat het niet kan maar hij doet het wel beter dan ik. Als ik bij oma ben tennis ik ook heel vaak met de tennisraketten van mijn nonkel en dan tennis ik met mijn nonkels, parain, zus, neefjes, buurmeisje of met mezelf. Daar bedoel ik mee tegen de muur of sla ik de bal in de lucht en dan moet ik hem dan terug opvangen en dan weer in de lucht slaan. Ik vind tennissen gewoon heel erg leuk.

Justine
klas 5