zondag 1 juni 2014

Bloedprocessie

Dit jaar ging ik mee met de Bloedprocessie. Ik was een schildknaap. Met mijn vriendin en mijn meester deed ik mee. We vertrokken om 13u.00. We waren in het station om kwart over één. Dan moest ik nog een tijdje stappen om mijn kostuum te gaan aandoen. Dan ging ik en mijn mama op zoek naar mijn meester. Toen ik daar was, was mijn vriendin er ook net. We zijn dan meteen om haar kostuum gegaan want ze hadden al afgeroepen dat de stoet bijna ging beginnen. Dan hebben we de paardjes een beetje laten grazen. Terwijl gingen de ruiters achter hun kleren.
Toen ze terug kwamen zei de meester dat we nog niet geschminkt waren dus moesten we terug lopen. Toen we terug waren, hebben we de paardjes weer laten grazen. Dan gingen we ze opzadelen maar het paardje dat ik vast had, kon niet stil staan dus het was niet zo makkelijk om haar op te zadelen.
Dan waren we klaar om aan te schuiven maar toen had de meester zijn cape vergeten en moesten we terugkeren naar de plaats waar dat de paardjes eerst stonden.
Dan was er een hoefijzer af van zijn paardje en is er een hoefsmid bijgekomen omdat het andere hoefijzer er niet af was en ze dachten dat ze zou kunnen manken.
Dan hebben we een paar andere groepen moeten voorbij lopen omdat we te laat waren. Toen zaten we achter een jongen van mijn klas.
Dan hebben we de stoet gelopen. En moesten we zorgen dat de ruiter niet in de problemen geraakte en als het paard wild werd dat hij de vlag aan ons kon afgeven. Dan was de stoet gedaan en hebben mijn vriendin en ik bonnetjes gekregen voor de kermis. Die ouder was dan 16 jaar, kreeg een ticket voor de cinema. Ik heb me omgekleed en ben naar huis gegaan, mij gewassen en teruggegaan naar de kermis.
Het was echt leuk, ik zou heel graag nog eens mee willen doen.

Luna
klas 6