woensdag 11 juni 2014

Voetbal

Ik hou van voetbal. Ik speel bij Dudzele en ik sta centraal verdediger dat is helemaal van achter voor de keeper. Er spelen daar ook nog andere vrienden van mijn school. Elke donderdag en dinsdag trainen we om fit te blijven. Het seizoen is nu gedaan dat betekent dat we niet meer moeten voetballen. In augustus beginnen de trainingen weer en in september beginnen de matchen. Ik speel niet alleen voetbal, ik volg ook de matchen van club Brugge. En nu hebben de Rode Duivels zich geplaatst voor het WK 2014 en ga ik de meeste matchen bekijken. Ik kijk soms ook op You Tube voor trucjes en ik probeer ze dan. Soms lukken ze en soms ook niet. Als ik voetbal dan ontspan ik ook. Ik doe dat niet omdat het moet, ik doe het omdat ik het zelf wil doen. Ik moet ook snel kunnen lopen voor de aanvallers bij te kunnen houden en de meeste kan ik tegenhouden en als ik zie dat ik een mooie sliding kan maken doe ik dat ook. Ik vind de trainingen even belangrijk als de matchen. Als je niet komt naar de trainingen mag je ook niet de match spelen. Ik speelde vroeger ook bij Dudzele maar ik ben dan weggegaan naar Varsenare. Stiekem hoop ik dat ik ooit in eerste klasse mag spelen.

Robbe
klas 5