woensdag 11 juni 2014

Mijn groentetuin

Bij mij thuis hebben we groenten en fruit geplant in de tuin. We hebben: rabarber,cassis, braambessen, een pruimenboom, rode kruisbes. Van het fruit dat we planten, maakt mijn mama confituur van en de confituur is altijd heel lekker. Zurkel om in patatjes te doen met spek in en om in te vriezen en dan later op te eten een beetje als bewaren eigenlijk. Sla, grote komkommers, snack komkommers dat zijn mini komkommers om op te eten, uien geen witte maar rode uien. Ook een kruidentuintje hebben we. We hebben al van de snack komkommer geproefd en het is anders dan als je het uit de winkel haalt. Er moeten ook nog mini wortels in de vorm van een ronde en gemengde radijsjes komen en dat moet wel nog geplant worden. Er komen ook nog: fijne snij boontjes, prei, selder en peterselie dat moeten we nog gaan halen en planten in de tuin. Ik mag zelf de mini worteltjes planten in de tuin en dat is heel leuk dat ik het zelf mag planten, de mini worteltjes.

Jitske
klas 5