donderdag 19 juni 2014

Jente

Mijn beste vriendin is Jente. Ik zie haar misschien wel niet zo veel maar ze is toch mijn beste vriendin. In de vakantie zal ze nog eens komen spelen. Ik vind dat super leuk. Ik vind het wel jammer dat ik haar niet veel zie. Ik nodig ze ook al drie jaar uit op mijn verjaardagsfeestje en we zijn ook al eens met onze familie en Jente haar gezin naar de Ardennen geweest. We hebben ook nog in dezelfde school gezeten. In het kleuterschooltje. Daar hadden we ook veel plezier. Maar ik ken ze niet alleen door school maar ook door mijn nonkel. Want haar ouders zijn de vrienden van mijn nonkel. Het zijn niet alleen vrienden van mijn nonkel maar ze zijn ook collega’s van mekaar. De papa van Jente werkt op een bouwwerf samen met mijn nonkel. Ik ben vorige week naar de BBQ geweest van mijn andere nonkel voor zijn verjaardag. Daar waren haar ouders ook. Maar ze wisten niet dat wij ook zouden komen en wij wisten niet dan zij zouden gaan. Hadden we het geweten dat zij ook zouden gaan komen, konden wij afspreken met hen om Jente ook mee te brengen. Want Jente was jammer genoeg niet mee. Ik denk heel vaak aan haar. Ik ben ook veel bezig tegen mama en papa over haar. Ik vraag ook heel de tijd aan mama of ze mag komen spelen. Maar dat gaat dan nooit omdat het niet voor ons past of omdat het niet past voor haar. Daarom heeft mama afgesproken met Jente haar mama om eens af te spreken met haar. Om te komen spelen. We zien haar ook vaak in de vakanties bij haar oma. Want mijn twee oma’s en twee opa’s wonen naast elkaar en wonen dan nog eens in de straat van haar oma. Dus met kerstmis zien we haar soms en dan spelen we samen. Ik ben altijd super blij als ik haar zie. Dat komt omdat ik haar niet veel zie denk ik. Ik hoop dat we in de toekomst wat meer afspreken met mekaar dan vorig jaar. Want ik zie haar maar en paar keer op een jaar. Ik sms ook soms met haar. Binnen twee weken ben ik bij mijn oma, ik moet daar dan blijven slapen. Ik heb gevraagd aan Jente of ze daar dan ook is. Ze ging misschien komen. Als ze dan komt dan gaan we spelen. Mijn zus is ook een BFF van Jente, dus als ze bij haar oma is gaat ze ook met mijn zus spelen. Ik ben gewoon super blij dat ik haar heb leren kennen.

Justine
klas 5