maandag 16 juni 2014

Met de bus naar huis

Enkele weken geleden ben ik voor het eerst alleen met de bus gegaan naar huis. Het was heel spannend in het begin want ik durfde dat eerst niet. Maar ondertussen vind ik het supertof. Vanaf nu ga ik iedere week met de bus met mijn zus. Ik vertrek aan de bushalte in het dorp en stap af aan de Kruisabelewijk. 's Ochtends ga ik niet met de bus want ik zou te laat zijn om de bus te nemen. Hij zou al terug weg zijn. Want ik weet van mezelf dat ik 's ochtends de bus zou missen door te treuzelen thuis. Want ik doe dat elke ochtend, treuzelen. Normaal gezien ga ik de maandag met de bus maar als het een keer niet kan, ga ik de donderdag. Ik leer nu ook nog om met de fiets te rijden. Ik heb met de bus leren mee rijden omdat ik volgend jaar met de bus naar Mariawende ga. Ik kan dan met de bus gaan in de winter en als het regent. Ik doe het nu ook omdat ik mij er in schaam dat ik in het vijfde leerjaar zit en dat ik nog niet alleen met de bus durf te rijden. Maar als ik volgend jaar met de bus naar mijn school zou gaan dan zal ik toch wel meer of een uur onderweg zijn. Want ik moet eerst met de bus naar het station of naar 't Zand in Brugge daar dan wachten en dan nog eens meer of een half uur op de bus zitten om naar Mariawende te gaan. Als ik met de fiets onderweg ben, ben ik juist minder lang onderweg dan als ik met de bus zou gaan. Want met de bus is het maar twintig minuten rijden en naar de school waar ik nu zit is het met de bus maar zes minuten en met de fiets vijftien minuten. Nu zit ik op de bus met jongens en meisjes uit de school. De helft die op de bus zit, zit in mijn klas.

Justine
klas 5