woensdag 18 juni 2014

Fitnessen

Ik ben vorige week begonnen met fitnessen. Dat komt door mijn mama, zij vindt het daar zo leuk. Toen ik dat hoorde wilde ik wel een keer mee gaan om te kijken of het daar echt zo leuk is. Het was toch maar drie minuutjes met de fiets rijden van mijn huis naar de fitness en als ik het niet leuk vond, kon ik toch alleen naar huis dus waarom niet. Zo reden mama en ik naar de fitness, toen ik daar aan kwam was het heel anders dan ik verwacht. Ik vond dat de fitnesszaal op het eerste zicht een beetje klein leek. Maar goed, ik dacht ik ga dat hier een keer proberen want de sfeer was er in elk geval. Er was mooie muziek. Ik vond het superleuk, eindelijk kon ik nog eens echt zweten want sinds de laatste sporten die ik gedaan had, had ik nooit meer gezweet. Ik vond het wel leuk om nog eens een inspanning te doen. De fitness was in een mum van tijd voorbij. Toen ik met mama terugreed naar huis zei ik tegen haar dat ik ook wel wou fitnessen en zo kwam ik met mama de volgende dag terug om mij in te schrijven. We konden komen voor een test woensdag. De volgende dag toen ik daar aan kwam, moest ik eerst een een blaadje invullen. Daar moest ik op invullen waar ik woon en zo. Daarna moesten ze mij meten en wegen en moest ik een hartslagmeter om. Dan konden ze bij de oefeningen kijken hoeveel moeite ik met elke oefening heb. Toen ik klaar was, ging ik terug met de fiets naar huis en het leek alsof of ik van zelf fietste. Dat kwam denk ik om dat ik veel zwaardere oefeningen bij de fitness gedaan had.

Wiebe
klas 6