zondag 1 juni 2014

Sauna

Ik ging zaterdag naar mijn peter want mijn mama ging voor moedertjesdag naar een sauna in Geel. Dat is heel dicht bij mijn peter. Mijn peter woont in Herselt. De sauna heet Hezemeer en is super groot. Mijn mama en papa zijn de zaterdag alleen geweest en mijn zus en ik mochten de zondag mee dat was super leuk. In de sauna was er opgietweekend, dat is dat ze het hele weekend allerlei speciale mengsels op de kolen gieten. Elk uur is er een nieuwe opgiet, soms is het heel warm. Je kan ook kiezen op welke rij je zit. Ik zit meestal samen met mijn papa op de hoogste rij en mijn mama en mijn zus op de eerste rij. De sauna is heel warm de hoogste was 110° dat was in de maa-sauna dat is een hele warme. Er zijn ook zwembaden, die zijn goed van temperatuur 25°. En als je uit de sauna komt moet je eerst een douche pakken voor dat je iets anders gaat doen. Er zijn ook stille ruimtes daar kan slapen of rusten na een sauna. Je moet daar echt super stil zijn. Het was echt super leuk en we gaan zeker terug maar dan gaan we de fietsen meedoen. We gaan dan één dag fietsen en één dag naar de sauna.

Giovanni
klas 6