dinsdag 17 juni 2014

Papa's boek

Mijn papa is bezig met een boek te schrijven. Ik had dat nooit verwacht dat hij een boek ging schrijven dat was het laatste wat ik had verwacht. Hij kwam thuis van zee want hij moet voor zijn werk veel naar zee en hij kwam thuis en hij zei:"Ik bezig met een boek te schrijven." Ik vond het fantastisch, ik ben trots dat hij mijn papa is. Elke keer als hij op zee is schrijft hij. Ik vroeg hoe hij op het idee is gekomen en hij was al lang van plan om een boek te schrijven maar hij wist niet over wat hij kon schrijven. Ik zou later ook een boek willen maken. Ik ben af en toe een keer aan het denken en ga een fantasieboek maken als dat lukt. Van hem is het ook een fantasieboek. Soms als ik mag, lees ik een stukje van het boek maar het is meer een volwassenenboek want er staan moeilijke woordjes in. In zijn boek ben ik het hoofdpersonage, mijn zus en mijn mama en hijzelf zitten ook in het boek maar de namen zijn een beetje veranderd. Er zitten ook vrienden in zoals Maxim een vriend van mij, wordt in het boek Maxli. Maar zijn hoofd wordt wel afgekapt en ook een broer van mij die heet Raven want misschien ging ik Raven heten vandaar. Zijn boek gaat over een dorp en ik ga op jacht en ik zie zwarte ruiters tijdens mijn jacht richting het dorp en later kom ik dan terug naar het dorp en zie ik huizen van het dorp in brand staan, mensen die vluchten mijn mama gaat in dat deel dood en daar wordt Maxli gedood. Elke keer als ik een stukje begin wil ik altijd verder lezen. Ik heb nu alles dat hij nu geschreven heeft gelezen ik kan niet wachten op meer. Hij is nu op zee dus ik denk dat hij vanavond weer zal schrijven. Ik hoop echt voor hem dat zijn boek in de bib komt. Ik denk niet dat het zo een populair zal zijn maar ik weet bijna zeker dat het in de bib zal komen. Ik wens het beste voor hem, ik ben echt trots op hem.

Robbe
klas 5