vrijdag 31 januari 2014

Voetbal in Brazilië

Al het geld in Brazilië gaat maar naar de voetbalstadiums. Dat is wel leuk dat het daar voetbal is. Maar die mensen zijn arm. Het zou beter zijn als ze al hun geld zouden geven aan de armen voor huizen. Want ze zijn nu bezig met geweld te protesteren. Er zijn ook sommige mensen die protesteren zonder geweld.
Ikzelf speel ook voetbal. Maar mijn mening is dat ze eerst de armen moeten helpen. Ik vind dat het de president zijn eigen schuld is dat ze protesteren. Maar ik vind dat het er soms echt erover gaat. Als ik in Brazilië zou wonen en arm zou zijn en oud dan zou ik ook protesteren. Maar ik vind raar dat sommige zich verkleden als ze aan het protesteren zijn. Ik denk dat die president meer een dictator is. Als ik president zou zijn dan zou ik met al dat geld eerst huizen kopen voor de armen en als ik nog over zou hebben zou ik ook nog voedsel kopen voor de armen. En dan pas voetbalstadiums kopen. Ik zou liever hebben dat de inwoners mij leuk zouden vinden en niet dat ze met bordjes lopen dat ze FIFA of voetbal haten. Wat ze ook doen zijn auto`s kapot maken met gasmakers rond lopen. De politie lopen daar ook met schilden en de politie schiet ook met rubberen kogels. Succes voor de mensen die naar Brazilië gaan.

Robbe
klas 5