maandag 27 januari 2014

Kunstschaatsen

Ik doe kunstschaatsen. Ik zit in een wedstrijdploeg. Met mijn vriendinnen. We hebben al veel bijgeleerd. Heel veel nieuwe sprongen. We zijn bezig met de axel, die is echt heel moeilijk. Je hoort die sprong vaak in wedstrijden. Het is superleuk. In begin van het jaar had ik zes sterren. En nu tien, dat is het hoogste dat je kan halen. Daarom doe ik dat. De trainster zegt dat je moet plezier maken en niet alleen oefenen. Dat is wel leuk.
We doen ook een gala op acht maart. Ik doe mee met de gevorderden en de gewone. Vorig jaar deed ik met twee vriendinnen een dansje. Nu mag dat niet meer. Als je goed wilt kunnen schaatsen moet je dansen of turnen of droogtraining doen. Ik doe dansen dat is voor je sierlijkheid. Dat je mooi op de maat zit en ook dat je armen goed mee bewegen. Het is de leukste sport ooit.

Yara
klas 5