dinsdag 28 januari 2014

Op verkenning naar het secundair


Ik ben 24 januari in Gent naar een school gaan kijken de wingerd, een Freinetschool, want ik moet eind dit jaar naar het middelbaar.
Ik mocht twee vakken kiezen om mee te volgen. Ik heb wetenschappen en muziek gekozen. Ik vond wetenschappen super leuk maar de muziek niet zo, want je mag geen instrument doen. Het is gewoon zingen en noten leren. De juf zegt dat iedereen andere instrumenten zou kiezen, vandaar geen instrumenten. In plaats van muziek zou ik dan liever Engels leren, dat kan ook.
De school was groot. Er is een grote turnzaal met een grote klimmuur en ook een grote zaal, maar er is niet echt een speelplaats.
Het zou voor mij nog te doen zijn. Ik zou elke morgen vanuit Oostkamp naar Brugge station moeten fietsen en dan de trein naar Gent nemen. Het is 20 minuutjes op de trein en dan nog 1 kilometer stappen en dan ben ik er.
We gaan ook nog op verkenning naar andere scholen.

Lars
klas 6