zondag 5 januari 2014

Toneel

We doen zoals elk jaar een toneel. Nu doen we een kersttoneel. Het is mijn 4de toneel: Ronja de roversdochter, Mika, Marieke en nu een kerstverhaal. Daar heb ik de hoofdrol in. Vorig jaar was ik een echte feeks. Ik was de stiefmoeder van Marieke. Ik was altijd boos op haar. Ze was haar ouders kwijt, ze waren gestorven. Omdat dat ik haar tante was, moest ze bij mij blijven. Ze sliep in de kelder en mijn man was de burgemeester dus ik was megarijk.
In ons nieuwe toneel ben ik ook megarijk. Nu ben ik een man, ik ga een baard hebben. Ik werk op een bureau en mijn werknemer is Cruchet. Ik betaal hem maar 20 pence. Ik ben heel gierig met geld. Er komen 3 geesten die tonen me om goed te worden voor kerst. Op het einde komt alles weer goed. Maar meer kan ik niet vertellen, ik zie jullie op het toneel.


Wiese
klas 6