maandag 27 januari 2014

Rolstoelbasket

Een paar weken geleden ben ik naar een match gaan kijken van rolstoelbasket. Yves speelt daar. Yves is de toekomstige man van mijn tante, hij is afkomstig uit Ruanda. Hij kwam op zijn zes jaar naar ons land om dat hij kinderverlamming had aan zijn been. Daardoor is zijn ene been korter dan de ander. Enkel voor rolstoelbasket zit hij in een rolstoel. Een hele belevenis om dat te zien. Het rolstoelbasket kwam wel een beetje agressief over want ze beuken soms mekaar om. Maar er zijn wel hele duidelijke regels je mag bv niet aan mekaars handen komen en je mag maar twee keer aan de wielen draaien van de rolstoel per keer je de bal op de grond kaatst. Op het einde van de basket was het heel spannend jammer genoeg zijn ze verloren. Maar ik blijf naar de rolstoelbasket gaan tot ze gewonnen zijn. Toen de rolstoelbasket gedaan was mocht ik van Yves in zijn rolstoel zitten en het viel mij op dat de rolstoel van Yves veel rapper ging en veel makkelijker kon draaien dan andere rolstoelen. Toen we weer terug naar huis gingen vond ik het natuurlijk jammer.

Wiebe
klas 6