vrijdag 31 januari 2014

Akita

Akita is mijn lievelingspaard op de manege. Toen ik voor het eerst op haar moest rijden, was ik wat bang. Omdat ze zo groot was. Dan heb ik haar beter leren kennen. En nu zou ik geen enkele keer zonder haar kunnen. Heb al 5 keer met haar wedstrijd gereden. Heb dan drie keer gewonnen. Ze is een schimmel, ze is 16 jaar en 1.70m ongeveer. Ik heb er ook mijn A-brevet mee gereden en ik ga er ook mijn B-brevet mee afleggen.
Door haar ben ik al ver geraakt. Vroeger kon ik niet aan de teugel en met binnenstelling rijden. En nu kan ik dat al. Maar wijken voor de kuit gaat nog niet zo goed. Ze is super zacht als je doorzit. In de winter periode is ze wat wilder dan in de zomer. Omdat ze dan haar winterkuren heeft.
Ik zou haar graag willen kopen maar ik mag niet. Omdat mijn mama zegt dat het kopen niets is maar het is de onderhoud. Ik rij alleen op haar. Omdat de meeste bang zijn om haar op te zadelen. Ze luistert ook heel goed. Als ik haar naam roep dan komt ze al. Ze heeft dat de eerste keer gedaan in de zomer. Ik riep haar en ze kwam afgegaloppeerd. Als ik haar naar de stal breng, mag ik haar gewoon zonder iets vast te houden naar de stal brengen. Uit haar stal loopt ze gewoon mee. Ze is echt een schat van een paard en na het rijden mag ik haar knuffelen en doet ze doet niets. Maar als ik het zadel er op leg dan stampt ze een beetje. Ze doet tekens of dat ze bijt maar ze bijt nooit naar mij. Ik zou echt met geen ander paardje willen rijden in de manege. Ik houw echt van haar. Ik zou haar niet meer uit mijn leven willen!

Luna
klas 6