dinsdag 28 januari 2014

Alko

Alko is mijn hond. Het is een mengeling tussen een Engelse buldog en chiwawa. Toen ik hem voor het eerst zag wilde ik Alko. Mijn mama zei of ik die wilde en niet die andere. Maar ik wilde geen andere, hij was schattig, klein en lief. Toen hij 6 maanden was mocht ik hem gaan halen. Ik pakte hem vast en hij begon direct te likken aan mijn schouder. Dat gevoel was super. Toen we naar huis reden begon hij te wenen. Vond het super triestig. Als we dan thuis waren, had hij alle aandacht. Dat vond hij wel leuk denk ik. De eerst nacht mocht hij bij mij slapen in zijn bench. We hebben de tweede dag foto’s zitten trekken. Toen we gingen gaan slapen moest hij een keer beneden slapen. En hij was dan ontsnapt en 's ochtends hebben we een half uur zitten zoeken naar hem. We hebben aan zijn 1 jaar nog een hond genomen, Winka. We hebben hem dan moeten castreren. En dan aan ze 1 jaar en half nog een operatie aan een liesbreuk. En dan aan zijn 3 jaar en half dachten we dat hij weer een liesbreuk had. Maar het was gewoon wat vet. Hij is echt een luierik, hij ligt altijd te slapen. Als we zeggen, piepie doen moeten we altijd super lang wachten. We mogen alles met hem doen: dansen, koprol en nog van alles. Hij is ook een super waakhond, hij begint altijd te blaffen als hij iemand ziet. Hij is ook een snoeper, raar, als je wat laat liggen is het voor hem. Hij is 25 cm en hij weegt 3 kilo en hij mag maar 1.800 gram wegen. Hij speelt ook graag als je hand naar ze mond bewegingen doet dan begin hij met zijn potjes te bewegen en als je met zijn lieveling speelgoed speelt, krijg je hem niet meer te pakken. Als we naar Luxemburg gaan dan zit hij altijd op mijn reiskoffer, dat wil hij zeggen vergeet mij niet. Als we gaan wandelen in Luxemburg mag hij altijd los lopen. Als hij dan los loopt moet hij altijd van voren lopen anders luistert hij niet. Maar hij is een schat, lieverdje en mijn dikkerdje. Zou hem voor geen geld willen missen. Het is mijn dikkerdje en van niemand anders!

Luna
klas 6