zondag 5 januari 2014

Knuffeleland

We hebben op school een knuffeleland gekregen van Sinterklaas. Je moest dat zelf in elkaar naaien. Ik heb er 1 dag en een paar uurtjes in de week aan bezig geweest. Vond dat naaien wel rustgevend. Heb mij ook veel gestoken. Altijd aan die ene vinger. Moest eerst het buikje doen daar snapte ik in het begin niets van maar toen ik begon te kijken naar het voorbeeld lukt het wel. Dan de armpjes dat ging wel goed maar aan het buikje vast naaien dat ging minder. Mijn mama heeft het er dan aan genaaid. Dan het hoofd, je moest eerst de oren doen dan moest je ze op vullen. Dan moest je het gezicht aan elkaar naaien met de oren naar binnen gedraaid en dan ook weer op vullen. Dan de snuit. Je moest dat dan op het gezicht naaien, steeds een beetje vulling in stoppen. Daar snapte ik totaal niets van. Dan heeft mijn mama dat ook gedaan. Dan moest je het neusje er aan naaien en de oogjes en dan een beetje rode lippenstift voor blosjes te maken. Dan de schoentjes, dat ging vlotjes. Daar heb ik geen problemen mee gehad. Je moest net zoals bij het buikje doen. Dan moest je er een rode lint aan lijmen met textiellijm. Je moest ook een beetje zand en vulling in de schoentjes doen. Dan de beentjes. Je had dikke draad maar dat ging niet door mijn naald dat was wel ambetant. Dan moest je er pareltjes aan doen. En dan ook weer aan het buikje vast maken. Ik had daar in het begin wel last mee, heb het een paar keer opnieuw moeten doen maar dan ging het wel. Dan de sjaal, je moest dat over de breedte plooien en dan de twee uiteindes open laten. Dan tussen de twee uiteindes sliertjes wol doen, daar heeft mama het getoond hoe je het moest doen. Ik vind mijn knuffeltje wel goed gelukt.

Luna
klas 6