maandag 13 januari 2014

Als eerste over de lijn gaan

Ik ben één keer als eerste over de lijn geweest bij mijn sport: skeeleren. Als ik eerste over de lijn was dan was ik trots op mijzelf dat het gelukt was. Ik zou graag nog eens eerste kunnen zijn. Eerste zijn vindt iedereen heel leuk en vooral als je het je eerste keer is. Het was wel in de B finale. En dat telt mee in het eindklassement: de eerste drie krijgen een beker en de rest die krijgen meestal geld of een medaille. En dat was binnen in een zaal. En ik heb ook al op podium gestaan als derde (als miniem 2de jaars) en kreeg een kleine beker en was blij met mijn beker, want we waren maar met 4 en dat was op eigen veld, op de piste dat je op traint met je ploeg en dat was buiten op Bloso. Skeeleren vind ik heel leuk. Dat was in het eerste jaar pupil en nu dit jaar zit ik in tweede jaar pupil: pupil dat is een categorie dat je zit volgens hoe oud je bent. De volgorde is: preminiem, miniem, pupil, scholier, cadet, liefhebbers, juniors en seniors. Je moet wel bij een categorie een paar jaar zitten (ik zit nu twee jaar bij pupil). Ik ben wel blij dat ik nog nooit laatste geweest ben.

Jitske
klas 5