dinsdag 29 mei 2018

Wonen in onze wijk

Ik woon in een huis in een wijk met een tamelijk grote tuin. Onze tuin is toch wel anders dan de meeste tuinen.
Onze tuin is een tuin waar ik veel in kan spelen. Dat vind ik leuk. We hebben er een trampoline, een ping-pongtafel, een boom met een schommel en een klimtouw. Ook kunnen we er veel in doen zoals gras afrijden, de haag scheren, takken snoeien, konijn verzorgen ...
Er zijn zowel nadelen als voordelen.
Ik houd me graag bezig met dieren maar dat is niet altijd even gemakkelijk. We hadden vorig jaar een haan en de buren begonnen te reclameren omdat hij ’s morgens vroeg begon te kraaien. We wilden wel een haan maar geen ruzie met de buren. Daardoor hebben we nu geen haan meer.
Andere buren vonden het erg dat onze poes voor hun keukendeur liep. Onze kippen waren eens over de draad in de tuin van de buren gekomen en dit was … een ramp !
Ik werk graag in onze tuin. Ik was op een zondagvoormiddag het gras aan het afrijden. Onze buurvrouw zei dat ze de politie zou bellen. Wij mogen alleen maar in onze vuurkorf een vuur maken. Dit vind ik jammer want ik maak graag een groot vuur.
Een paar maanden geleden begonnen we aan de verbouwingen van onze keuken. De aannemer was pas gestart met de werken en twee buurmannen gluurden door de haag. Papa ging praten met hen. Blijkbaar vroegen ze zich af of we een vergunning hadden. Ze waren ook bang dat hun uitzicht ging verminderen. Ik vind dat de buren veel te veel controle hebben wanneer we iets doen. Ik zou liever mogen doen wat we willen op onze grond zonder al die controle van de buren.
Als ik zelf een huis heb, wil ik niet in een wijk wonen. Ik zou liever een klein boerderijtje hebben ver van de drukte waar ik kan doen wat ik wil. Ik wil veel plaats hebben voor dieren.

Lukas
klas 6