maandag 14 mei 2018

Vind jij me wel echt aardig?

Sommige mensen vinden het leuk om alleen te zijn … ik niet. Ik word er gewoon onzeker van. Ik heb niet vaak het gevoel dat ik er echt bij hoor en ik vind dat niet leuk. Ik heb graag het gevoel dat ik er bij hoor. Dat klinkt misschien alsof ik wil populair wil zijn maar dat is niet zo. Ik heb een kleine vriendengroep en dat is super leuk. Maar ik voel me soms gewoon als een niet passend puzzelstuk, als decor in een groep. Ik ben wel altijd heel aanwezig maar toch heb ik er een vreemd gevoel bij. Soms krijg ik wel eens een domme opmerking die als grap bedoeld is, maar dan denk ik altijd nog of er niet een beetje waarheid in zit. Ik heb zeker wel vrienden maar soms heb ik het gevoel dat ik ze niet ken ... of toch niet goed genoeg. Ik zou soms wel eens gedachten willen kunnen lezen dan zou ik echt weten wat mensen van mij vinden. Want eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik ben bang dat ik later alleen maar neppe vrienden zal hebben die me alleen leuk vinden voor dingen die ik heb. Want echte vrienden zijn niet makkelijk te vinden.
Ik denk dat ik gewoon vertrouwen moet hebben. Als je weet dat ik dit heb geschreven en denkt dat dit deels over jou gaat, niet panikeren. Ik heb het nu niet over iemand specifiek.

Unknown
klas 5/6