maandag 28 mei 2018

Helpen

Ongeveer een half jaar geleden was ik aan het fietsen in Brugge en hoorde ik iets vallen. Ik reed naar de plek waar het geluid vandaan kwam en zag een boekentas liggen met alles wat er in moest zitten er naast in een plas. Een beetje verder stond een groep jongens van ongeveer 15 schat ik rond een jongen van 14 ongeveer. Ze waren tegen hem aan het roepen en aan het duwen. De jongen had een bloedneus en zag er heel bang uit. Ik reed nonchalant langs de groep alsof ik het niet had gezien want veel kon ik niet beginnen tegen die groep. Vanaf dat ik om de hoek was gereden, zette ik mijn fiets aan de kant en belde bij het eerste huis aan. Er deed een man open, hij zag er een beetje slaperig uit. Ik vertelde hem wat er was gebeurd en hij stormde het huis uit en liep naar de groep. Eén van de pesters keek bang naar de man en het bleek dat het zijn zoon was. De man nam hem mee naar binnen en de andere jongens liepen weg. Op de grond lag de jongen helemaal bevend. De man hielp hem met rechtstaan en ik pakte zijn rugzak en gaf die aan hem.
Nu zie ik hem soms en het is niet meer gebeurd zei hij. Ik ben blij dat ik het ben gaan melden anders was het misschien anders afgelopen.
Dus als je ooit zoiets ziet gebeuren, doe dan iets en ga er niet gewoon langs als iemand zonder medeleven.

Noa
klas 6