zaterdag 26 mei 2018

Pesten

Ik ben met geen enkele pester bevriend.
Ik snap nu nog steeds niet waarom ze het doen.
Ze pesten mensen om zich beter te voelen maar dat brengt je alleen maar in de problemen.
Gisterenochtend zag ik een jongen met een bril.
Rondom hem waren er allemaal jongens met kappen op.
Ze pakten zijn gezicht vast.
En hij probeerde zich weg te trekken.
Ik wilde die jongens die rond hem zaten wel een lesje leren met mijn vuist.
Maar geweld lost niets op.
Ik kon die jongen ook niet helpen want ik zat in de bus.
Maar er passeerden daar nog veel meer mensen.
Ik vond het erg dat ze hem niet hielpen.
Want je kan er toch niet zomaar langslopen!!!!!
Ook de volgelingen van die pester hebben geen reden om mee te pesten.
Pesten is gewoon niet cool!!!!
En plagen is iets heel anders.
Ik was woedend op de mensen die hem dat aandeden.
Als ik zou merken dat er iemand pest die ik ken zou ik hem stoppen.
Pesten lost niets op.
Je kan veel beter een mooi leven leiden dan mensen te pesten.
OK, iedereen weet dat we in ons leven wel eens iets dom gedaan hebben.
Maar pesten kan je niet zomaar wegvegen uit je verleden.
Het blijft altijd in je geweten.
Pesten moet gestopt worden!!!!!

Myrddine
klas 5