maandag 16 oktober 2017

Paardrijden

Ik rij al 7 jaar paard! Ik vind het superleuk om met paarden bezig te zijn. Ik rij niet in een manege maar bij een soort vrienden van ons. Ik rij omdat ze daar veel beter omgaan met paarden dan in een manege vind ik. We rijden soms op straat of we longeren in de piste en meestal rij ik ook gewoon in de piste. We doen vaak grondwerk of schrikoefeningen. Dat houdt in over een nat zeil lopen, of door linten lopen. Ik heb een super leuke juffrouw! Ze heeft 3 paarden Trishe, Lisa en Like. Ik rij meestal altijd op Like. Maar vroeger reed ik altijd op Lisa maar nu kan dat niet meer om dat ze een peesscheur heeft opgelopen, dat vind ik super jammer. Maar nu rij ik meestal op Like maar voor Like reed ik op Trishe maar daar rij ik niet zo graag op omdat die heel koppig is. Maar van koppige paarden leer je ook wel iets bij. Als ik 12 ben mag ik mee op boswandelingen en strandwandelingen, daar heb ik al super veel zin in! Meestal na het rijden mag ik als ik wil nog de twee andere paarden borstelen en in de weide zetten. Ik vind het ook super leuk dat Wim ook met paarden bezig is want dan vertelt hij soms dingen over paarden en dat vind ik super leuk! En mijn beste vriendin heeft ook 3 paarden en dan kom ik soms (vaak) bij haar spelen en dan doen we veel met de paarden. Ik zal nooit stoppen met paarden bezig zijn!

Ana-Lou
Klas 5