dinsdag 17 oktober 2017

Iedereen is anders

Iedereen heeft zijn eigen smaak en zijn eigen kleur. Niemand mag daar iets op tegen hebben. Iedereen mag zijn zoals hij wil. Ik hou bijvoorbeeld niet van rokken. Ik heb er niets op tegen maar ik draag het niet graag. Omdat ik graag buiten speel, hang ik soms in een boom of zo. En ik zou dat niet zo leuk vinden als iedereen mijn onderbroek zou zien. Maar ik vind dat andere mensen er bijvoorbeeld heel goed mee staan. Rokken zijn gewoon niets voor mij. Ik draag veel liever broeken. We mogen allemaal verschillen van elkaar. Je moet altijd jezelf zijn en niet iemands anders mening delen als je daar niet mee eens bent. Maar je mag nooit iets hebben tegen een andere mening. Iedereen mag denken wat hij wil. Je mag ook nooit iemand dwingen dingen te doen waar hij niet toe in staat is. Of iemand dwingen hetzelfde aan te doen van kleding. Als vrienden of vriendinnen moet je niet allemaal hetzelfde zijn of dezelfde meningen hebben. Je moet zijn wie je bent waar je ook heen gaat.

Myrddine
klas 5