dinsdag 17 oktober 2017

Kyto mijn kat

Toen mijn vorige twee katten zijn overleden (Gismo en Ganesh) was ik heel verdrietig! Ik moest eventjes wennen, een paar maanden later wilde ik een nieuwe kat. Maar we mochten pas een kat als we waren verhuisd. Dat vond ik heel jammer. Toen hadden Noah en Maya net ook twee nieuwe katten: Balouw en Lilly. Toen gingen Luna en ik eens gaan kijken naar hun katjes. Toen we naar huis gingen stond er een kat te miauwen aan de deur, een mooie grijze kat. Hij zag er heel mager en hongerig uit. Hij glipte binnen door de deur. Papa was kattenbrokken gaan halen in de supermarkt. Toen gaven we hem eten, het was al laat dus ik moest naar bed. We deden het katje weer naar buiten. Toen ik de volgende dag weer opstond, zag ik de kat op de zetel lopen. Ik was zo blij! Hij stond heel de nacht voor de deur te wachten. Toen moest ik naar school. Toen ik thuis kwam hoorde ik iemand miauwen. Ik zag in de struik iets bewegen... toen zag ik het katje weer. Ik liet hem binnen en gaf hem wat te eten. Toen hadden we de eigenaar gevonden. Ik was wel verdrietig. De volgende dag was de eigenaar gekomen en zei dat hij al 10 dagen zwierf. De naam van het katje is Kyto en hij is 3 jaar. Maar het leukste is dat we het katje mochten houden! Want ze hadden al een hond gekocht. En nu woont hij al bijna 1 jaar bij ons.

Mila
klas 5