woensdag 20 januari 2016

Vluchtelingen

Er komen vluchtelingen uit Sirië door de oorlog in hun land .Ik zou er zelf niet bij willen zijn.
Want ze moet langs heel zwaar bewaakte grenzen .En soms vinden ze geen huis om in te wonen. En dan moeten ze te voet van Sirië naar hier of ergens anders .Maar de meeste vluchtelingen proberen in Engeland te geraken. En om in Engeland te geraken proberen ze via de touwen van de boten mee te kunnen gaan. Maar soms vallen ze en gaan ze dood. Ik vind dat heel erg stel je eens voor dat jij ook moet vluchten en geen huis vindt, wat zou jij doen? Maar als ik kunnen, zou ik dat doen. En sommige mensen nemen vluchtelingen in huis. Dat vind ik heel lief ven die mensen. Ik vind het goed dat er vluchtelingenkampen zijn waar ze eten en drinken krijgen. En ook verzorgd worden. Maar ik hoop voor hen dat ze snel naar huis kunnen. Dat er geen oorlog meer is in hun land.

Nathan
klas 6