zaterdag 30 januari 2016

Van roken ga je dood

Ik vind het echt niet leuk dat mijn opa rookt. Ik ben bang dat hij kanker zal krijgen. En dat hij zal sterven. Ik weet dat hij zal sterven door te roken. Ik ben heel blij dat mijn ouders niet roken want ik zou het echt niet uitstaan die stank. Als je ouders roken en ze roken in huis of in de auto waar je bij bent dan rook je eigenlijk mee. Ik vind dat er een regel zou moeten zijn dat je niet mag roken in het bijzijn van kinderen van.
In het station roken superveel kinderen van 12, 13 en 14 jaar. Het is gewoon om misselijk van te worden. Ze zouden eens moeten weten wat er allemaal in zit, gewoon vort. Ik wil dat er gewoon geen sigaretten meer gemaakt zou worden. Die mensen die roken maken gewoon heel hun lichaam kapot. Ik ben gewoon tegen roken. In het begin roken mensen meestal om stoer te doen of om er bij te horen. Maar dan raken ze verslaafd en dan is het heel moeilijk om te stoppen. En dan hebben sommige mensen er spijt van dat ze begonnen ze begonnen zijn. Ze willen dan afkicken maar het lukt niet altijd en dan vinden ze het stom dat ze begonnen zijn. Ik wil gewoon dat de rokers stoppen!!!

Pepijn
klas 6