woensdag 20 januari 2016

Roken

Heel veel mensen roken, maar roken is heel ongezond. Dat komt omdat er gevaarlijke stoffen in zitten. Ik zou nooit roken omdat het is heel ongezond, duur en omdat je er maar heel moeilijk van af kan raken. Een pakje sigaretten kost 5,80 euro. Mijn peter en meter zijn gestopt met roken. Dat vind ik zeer goed. Meer mensen moeten stoppen. Maar het is heel moeilijk om van een zware verslaving af te raken dus moedig de mensen aan om te stoppen want de gevolgen zijn zwaar. Je krijgt zwarte longen, gele tanden en je kan er kanker van krijgen. Meer jongeren begingen met roken omdat hun vrienden roken en zeggen:“Kom neem ook eens een sigaret, het is echt niet ongezond." Maar daar hebben ze het mis. Sigaretten zijn juist heel ongezond en ook al vinden ze je dan niet meer leuk laat ze maar zeggen trek het je niet aan want je gezondheid gaat voor. Maar als je bij mensen zit die roken kan je de rook ook inademen. Maar meestal merk je het niet daarom zetten ze op alle pakjes sigaretten:“ROKEN IS DODELIJK"
om mensen te waarschuwen dat roken slecht is voor je. Dus begin er nooit aan want niet veel meisjes hebben dat graag. En vooral niet roken bij kinderen, doe dat buiten. Als je rookt, word je sneller ziek dus denk eens goed na als je er aan begint en doe het niet. Ik heb een goede raad,  stop met roken of begin er gewoon niet aan! Ik hoop dat deze blog jullie op andere gedachten heeft gebracht en begin nooit met roken dan leef je een paar jaar langer dan een roker.

Jonas
klas 6