woensdag 4 maart 2015

Oorlog op de wereld

Er is heel veel oorlog op de wereld. Een beetje te veel vind ik. Ik weet niet waarom ze het doen maar ze kijken alleszins niet naar het milieu. Oorlog voeren is alleen maar op elkaar schieten en kloppen dat is toch niet meer normaal. Het is toch de bedoeling dat alle mensen overeen komen? Sommige mensen willen zelf niet mee doen aan de oorlog maar ze worden gewoon verplicht. Ze worden er gewoon uitgekozen. De meeste mensen zijn jaren weg van hun gezin en komen soms ook niet meer terug. Als mijn papa in het leger zou zitten zou ik niet meer kunnen slapen. Je moet dat eens in je gedachten hebben dat het kan zijn dat hij nooit meer terug komt. Maar sommige mensen snappen dat niet. Als je dat ziet op de televisie dan denken de mensen er niet aan hoe de vrouwen en de kinderen zich voelen. Ik sta daar wel bij stil. In sommige landen wordt er nog altijd gevochten.
Als je ruzie hebt, ga er niet om vechten maar los het gewoon op.

Caitlin
klas 6