dinsdag 24 maart 2015

Naar het middelbaar

Het zesde leerjaar zit er bijna op voor mij. Nog maar een paar maanden en ik ga naar het middelbaar. Ik zie het wel goed zitten om naar het middelbaar te gaan. Maar ik denk nu wel al hoe het daar zal zijn. Ik denk dat ik me wel een beetje zal moeten aanpassen. Want nu hebben we maar één klaslokaal. In het middelbaar is dat helemaal anders, je zal moeten verhuizen van klaslokalen. Ik weet niet hoe het zal zijn. Maar ook omdat ik nieuwe vrienden zal moeten maken. Maar ik denk dat dat wel vlug zal gaan om nieuwe vrienden te maken. Ik weet wel dat er in elke klas wel iemand zal zitten die weer stoer zal moeten doen … maar daar zal ik me helemaal niets van aantrekken. Er zijn een paar kinderen in mijn klas die naar dezelfde school gaan. Maar ik niet, ik ga naar de Kunstacademie in Brugge. Ik ben me vandaag 24/03/2015 gaan inschrijven in de kunstacademie. Toen ik daar binnen kwam, bloeide ik helemaal open. Mijn nicht wilde ook naar de kunstacademie gaan maar ze kon niet meer binnen omdat er al te veel leerlingen waren. Er kunnen maar 24 leerlingen binnen voor het eerste middelbaar.
Ik vond dat wel erg voor haar maar ja. We wisten onze weg echt niet, het was allemaal zo vreemd. Er was een jongen die zag dat we onze weg niet konden vinden en hij hielp ons te brengen naar het secretariaat. Toen we in het secertariaat waren moest hij een pasje voorleggen. Die meneer scande dat pasje omdat hij veel te laat was. De school begon om 8u.30 en hij was toegekomen om 9u.20 dus ja. Maar het was wel groot vergeleken met Brugge-Noord. Maar goed, ik was dus in een lokaal terecht gekomen en ik denk dat ik in het lokaal van Frans was want op het plafond stonden er allemaal Franse dingen. Een meneer die uit het secretariaat kwam, gaf mij en mijn mama uitleg over de school zelf. Toen leek het me helemaal te gek. We hebben ook een formulier moeten invullen, dat vond ik wel heel erg tof. Daarna moest ik zelf nog een aantal dingen invullen zoals: mijn mail, telefoonnummer, waarom ik voor deze school gekozen heb en nog veel meer. Ik besefte echt niet dat ik me aan het inschrijven was. Het leek wel dat we gewoon op een bezoek waren, maar dat was het niet.
Ik denk wel dat ik de school Brugge-Noord zal missen ... vooral de leerlingen, de leerkrachten, maar vooral hoe het hier was. Ik zit ook al in Brugge-Noord van mijn eerste leerjaar. Mijn mama zei al:“Het zal vlug gaan hoor Obe, je zal het niet beseffen maar het is wel zo.” Nu geloof ik haar en ze had gelijk. De tijd is inderdaad heel erg snel gegaan maar ik moet verder, ik moet mijn leven bepalen. Dus binnen een paar maanden ben ik weg van hier. Ik zal het hier heel hard missen, maar ik moet verder. Dat zal me zeker wel lukken. Ik heb wel nog het voordeel dat ik nog een kleine broer heb die in Brugge-Noord zit. Ik kan nog met mijn broer naar de tonelen … De andere kunnen dat ook maar ik denk dat ik daar wel nog een voordeel aan heb.

Obe
klas 6