zaterdag 29 maart 2014

Paardrijden

Ik begon met paardrijden in oktober ik was toen 6 of 7 jaar. Ik deed dat samen met Heike mijn beste vriendin, maar zij is intussen gestopt. Ik niet, ik ben verder blijven rijden. Ik begon met rijden in de Blauwe Zaal, daar heb ik 2 jaar gereden, maar dan kreeg de lesgever iets aan zijn rug en hij kon geen les meer geven en de andere waren niet zo goed. Eerst moest je beginnen aan de longe, dat is een lang touw waar de lesgever je vast houdt. Mijn eerste paard was Poema, dat is een oude circuspony. Na de les mocht je meestal van zijn poep glijden. Dan moest ik eens op Gipsy, ik durfde niet echt op een ander paard maar het moest, ik vond het wel heel leuk. En een paar weken later moest ik op een paard hij noemde Morris ik was een beetje bang maar ik vond het daar na wel leuk. dan ben ik veranderd van manege naar Hof ter Ede, daar mocht ik de eerste keer op Laura dat is een klein bruin pony’tje. En nu rij ik het liefst met Galia, Zorro, Lord en Choeke. Paardrijden betekent alles voor mij, ik zou me geen leven kunnen voorstellen zonder paardrijden. En als ik het soms moeilijk heb dan praat ik tegen de paarden, ik lucht mijn hart bij hen. En paardrijden is eigenlijk een uitlaatklep want als ik gedaan heb met paardrijden dan voel ik me weer fit en goed. Dus paarden betekenen alles voor mij.

Wiese
klas 6