zondag 2 maart 2014

Kadeetje verwaaid

Kadeetje, een pony in de manege, was verwaaid. Ik vind dat een hele leuke pony. Het is gebeurd toen ik aan het rijden was. Tijdens de galop begon hij ineens heel traag te lopen en dan liep ze een beetje mank. Ik deed haar naar haar stal en ze liep heel traag. Ik vroeg me af of dat normaal was. Ee zeiden tegen mij dat niet goed was. Als ze dat hebben noemen ze dat 'verwaaid' (hoefbevangen). Verwaaid is eigenlijk dat ze veel te dik staan en dat ze niet meer op hun benen kunnen staan. Als de dierenarts niet rap kan komen dan kan het zijn dat je pony het niet zal overleven. Maar bij deze pony zijn ze binnen het half uur kunnen komen. Ze hebben hem een spuitje in haar been gegeven en na twee weekjes was ze weer genezen. Ze hebben er zelfs al vrijdag mee gesprongen. Ik ben heel blij dat ze genezen is. Maar ze kunnen niet alleen door te dik zijn dat krijgen maar ze kunnen dat ook krijgen door te hard te werken. Dat was bij die pony niet het geval. Maar ze heeft dat blijkbaar al meer gehad ik vond het ook jammer dat ik er niet mee mocht springen maar dat maakt me niet veel uit als ze maar genezen is.

Caitlin
klas 5