maandag 3 maart 2014

De tuin

Nu het lente wordt, hebben wij veel werk in onze tuin en in onze moestuin: bomen moeten gesnoeid worden, het onkruid moet gewied worden, er moeten dingen geplant worden, oude bloemen weg doen, slakkenkorrels leggen, kalk op het gras leggen, de druivelaar vastleggen, gras bij zaaien ... Deze vakantie zijn we al bezig met wieden en gras te kalken. We hebben een tuin van 3000 m2 daar is heel wat werk aan. Onze tuin is verdeeld in drie stukken: het kleine stuk daar staat ons huis op, een groter stuk waar de schuur op staat en dan nog een boomgaard met appelbomen, perenbomen, kersenbomen en een kweepeerboom. Ik vind in de tuin werken nog wel leuk maar sommige taakjes ook niet. Nu het niet regent moeten we veel doen want als het regent is het niet zo leuk om dan buiten te werken. Het is heel leuk om zo'n grote tuin te hebben maar er is werk aan. En in de zomer hebben we dan veel groenten maar dan moeten we in de lente wieden en zaaien anders heb we geen groenten. Elk jaar moet ook heel onze haag gesnoeid worden en alle bomen moeten ook gesnoeid worden. Op het einde van de zomer moeten er ook appels en peren geplukt worden en opgeraapt. Ik zou nooit in een huis zonder tuin willen wonen, ik zou me vervelen en de natuur missen.
Mijn broer en zus en ik hebben elk een eigen stukje moestuin waar we mogen op zaaien wat we willen. Ik ga dit jaar aardbeien en courgettes zaaien. Als ik heel veel courgettes heb dan doe ik een weggeefwinkeltje aan de straat. De aardbeien eet ik zelf allemaal op als snoepje na school. Er zijn ook nog andere snoepjes in onze tuin erwtjes, frambozen, druiven en bosbessen.

Lars
klas 6