maandag 24 maart 2014

Mijn BFF Heike

Ik heb Heike in het 2de leerjaar leren kennen. We zaten in het Pimpampoen dat was mijn vorige school. De eerste dag op school had ik niemand want ik was nieuw. Heike zat daar al van in het kleuter. De volgende dag was het welkomstdag, dat was voor alle nieuwe kindjes in de school. Die dag vroeg Heike of we vrienden zouden worden, ze was toen heel verlegen. En ik zei dat ik heel graag wilde. We speelden vooral paardje. Dat was dat Heike en ik elke een onzichtbare pony hadden. Maar ik had aan papa en mama gevraagd of ik mocht gaan paardrijden en ze stemden in, dan zijn we eens gaan kijken naar de Blauwe Zaal, dat was mijn vorige manege. Dan heb ik aan Heike gevraagd of ze ook wou paardrijden en ze zei ook ja. Heike haar lievelings pony’s waren Noortje en Tiene, die van mij was Gipsy. Eerst reden we aan de longe, dat is een lang touw waar de lesgever je aan vast houdt. De eerste keer was op Poema en van Heike ook. Maar dan kreeg de lesgever iets aan zijn rug en hij ging geen les meer kunnen geven. Dan zijn we veranderd van manege naar Hof ter Ede, dat ligt in Damme. Daar rij ik nu nog steeds maar Heike niet meer, ze is eens in koprol van Apech gevallen en toen werd ze bang. Nu gaat ze nog gewoon mee naar de manege om te kijken en dan ga ik ook soms mee met haar naar het ballet want zij doet ballet. Ze doet jazz ballet, pointes(dat is op je tippen staan) en klassiek ballet. Maar ze heeft geen tijd meer want ze zei tegen mij dat ze van haar lerares lenigheidoefeningen moet doen. Eerst zaten we in de scouts Kerlinga, dat is een meisjesscouts maar we vonden het dan niet meer leuk.
Nu spreken we elke zaterdag af dan gaan we gaan shoppen of naar de Blauwe Zaal of gewoon in de wijk rondfietsen. En als we in het weekend niet kunnen afspreken dan zitten we op oovoo dat is dat je met elkaar kan cammen. Heike mag ook elke keer dat we naar Nederland gaan mee. En 25 juni gaan we samen naar Amsterdam naar een 1D (one direction) concert. Ik en Heike zijn dus al 6 jaar beste vriendinnen. En ik hoop dat we nog heel lang vriendinnen blijven.

Wiese
klas 6