woensdag 24 oktober 2007

Pleegkinderen

Ik zit nu al 4 jaar bij een pleeggezin. Ik ben daar omdat ik niet langer bij mijn mama kon blijven. Het is echt niet leuk als je dat meemaakt. Andere kinderen wonen wel bij hun mama en dat is niet eerlijk. Ik ben al veel moeten verhuizen. Nu ben ik weer in een ander pleeggezin.
Ik heb het heel moeilijk om zonder mijn mama toch gelukkig te zijn. Ik zit constant aan haar te denken en zo kan ik niet gelukkig zijn. Maar aan de andere kant ben ik ook blij dat ik in een pleeggezin woon want hoe het vroeger was, zo kon het niet langer blijven.
Ik ben hier maar aan het vertellen hé, zonder uit te leggen wat pleegzorg eigenlijk is. Als je voor eventjes niet thuis kan blijven wonen dan verzorgt een ander gezin je.
Bij mij is dat ook zo. Het voelt wel raar om in zo'n gezin te wonen omdat het eigenlijk vreemden voor je zijn. Normaal gezien wast, strijkt, kookt en zorgt je MAMA voor je, maar nu niet.
Er zijn heel veel pleegkinderen. Dus draag maar goed zorg voor je mama en papa!

Darcy
klas 6