woensdag 17 oktober 2007

De gedroomde held

Het was ochtend 6.30 uur. Ik ging naar beneden en keek of er Pokemon op de televisie was. Niet dus. Dat vond ik raar. Anders was het nochtans altijd om 6.30uur. Diezelfde ochtend zei mijn broer Mike dat Pokemon niet meer op de televisie kwam. Heel die nacht zat ik te treuren.
Het was 2.00 uur. Er tikte iemand op mijn schouder. Ik draaide me om. Toen ik zag wie het was kroop ik van schrik onder mijn bed. Het was Ach Ketchum, de hoofdrolspeler van Pokemon. Mijn ogen sprongen bijna uit mijn gezicht van verbazing. Hij vroeg mij om mee te gaan naar de pokemonwereld. Mijn hart bonsde nog steeds. Ja natuurlijk wilde ik dat. Maar hoe? Ach haalde een Alakazam te voorschijn. Een Alakazam is een pokemon met psychische krachten. Hij kan zich doen verdwijnen en op een andere plaats terecht laten komen. Hij kan ook andere voorwerpen meenemen, ook mensen.
Zo deed hij dat ook met ons. Ik vroeg aan Ach of die Alakazam van hem was.
K: Ik heb nooit geweten dat jij een Alakazam hebt.
A: Die is ook niet van mij.
K: Van wie is hij dan wel?
A: Ik heb hem geleend van een andere trainer.
K: Welke trainer?
A: Het is eigenlijk niet echt een trainer. Het is een djimleader. Een djimleader is een soort van tegenstander, als je er 8 verslaat kun je naar de djotoleak en een djotoleak is een zaal met 6 tegenstanders, als je ze allemaal verslagen heb moet je naar een van je grootste vijanden om hem te verslaan.
K: Moet ik mijn ouders niet waarschuwen?
A: Best niet.
K: Waarom niet?
A: Eu ik denk dat da niet zo een goed idee is. Ik hoorde je ouders zeggen dat zij eens alleen met je oma en opa wouden naar Limburg gaan.
K: En mijn broer?
A: Die moet mee met je ouders!
K: En Cedric dan? Moet die ook mee?!?
A: Wie is Cedric?!?
K: Dat is mijn beste vriend.
A: Hij kan wel mee met ons!
K: Oef! Tenminste één iemand die mee kan!
A: Wacht, ik teleporteer hem naar hier, met Alakazam.
Eén minuut later is Cedric er ook en in een wip zijn we in de pokemonwereld. Op weg naar Brock en Misty, de vrienden van Ach zagen we iets bewegen in het struikgewas. Het was een waterpokemon genaamd Squirtle. Hij kwam direct naar mij toe. Het was net of hij wou zeggen ik wil jou vaste pokemon worden. Ik leende een pokebal van Ach en ik ving de pokemon. We kwamen in het huis van Ach en zijn vrienden. Brock en Misty vroegen:” Zijn dat Kevin en Cedric waar je het over had, die 2 reuzefans van je???” Er kwam nog iemand binnen. Het was Gerrie, de rivaal van Ach. Hij vroeg aan Ach om een gevecht te doen. Ach was altijd klaar voor een gevecht. Ze begonnen ermee. Ach zette als eerst een bulbisaur in. Maar Gerry zette een vulpix in en hij verloor. Hij had zelfs nog maar één pokemon bij zich. Gij was weer bijna aan het verliezen, maar ik zette vlug mijn Squirtle in. En versloeg Gerry. Ik nam vlug afscheid van Ach en de rest.
Die volgende ochtend was pokemon weer op de televisie. Ik was dolgelukkig.

Kevin
klas 5