woensdag 24 oktober 2007

Almost Halloween

Het is bijna Halloween, ik kan bijna niet wachten. Samen met je vrienden gaan aanbellen aan deuren en de mensen laten schrikken door boe te roepen of “snoep of ik schiet” te zeggen.Het is eigenlijk wel tof. Eén keer in een jaar kan je snoepjes krijgen van alle mensen. Nou ja, toch bijna alle mensen. Je hebt mensen die gewoon de deur voor je neus sluiten. Dat komt omdat ze geen kinderen willen zien ofwel denken ze al aan de volgende dag, Allerheiligen.
Maar ik vind het vooral leuk dat je samen bent met je vrienden. Eens lekker kan griezelen. Het is ook tof om te zien wie er in wat verkleed is. Dit jaar ga ik als duivel omdat ik een nieuw masker heb gekregen van een duivel .Ik ga mee met de buurtwerking Kattejoenk, een soort jeugdbeweging. We zijn dan met een hele grote bende. We zijn met de buurtwerking bij elkaar gekomen en we hebben kaartjes gemaakt met daar op “trek maar aan de bel”. Zo weten we waar we mogen bellen en vallen we mensen niet lastig. We doen een hele grote wandeling in de buurt en verdelen de snoepen nadien met elkaar.
Ik denk dat Halloween een feest is om eens goed te griezelen en nog eens goed te kunnen feesten want de volgende dag is het dan Allerheiligen en dan is het feest gedaan. Eerlijk gezegd is het een soort carnaval maar dan griezeliger en met snoepjes er bij. Het is eigenlijk een snoepcarnaval.
Griezelige groeten!

Brecht
klas 6