woensdag 10 oktober 2007

Kokend op het water

Ik roei. Als ik in mijn boot zit op het water heb ik een mooi uitzicht en gebruik ik alle spieren van mijn lichaam.
Toen ik enkele maanden geleden begon met roeien moest ik heel veel nadenken over hoe ik het precies moest doen. Als je aan het roeien bent en er komt een schip dan is het net alsof je op de kermis zit, dan ga je omhoog en omlaag op de golven.
Ik heb al 2 roeiwedstrijden meegedaan. Eerst moeten we 1 km lopen dan een slalomparcours in het water roeien rond boeien en om te eindigen 250 meter roeien in rechte lijn. Natuurlijk allemaal in een zo'n kort mogelijke tijd. De verschillende onderdelen worden dan samengeteld en zo komen ze tot een winnaar.
Mijn eerste wedstrijd was in Oostende, ik was derde. Mijn tweede wedstrijd was in Gent. Ik was de tweede in het lopen en in het slalomparcours was ik derde. In het klassement stond ik eerste na de twee proeven. Maar dan ging het mis! In de lijnwedstrijd ging mijn riem(peddel) schuin en daardoor lag mijn boot ook schuin. Een beetje later gebeurde dat nog een keer. Ik werd razend! Uiteindelijk ben ik maar vijfde geworden in het eindklassement. De volgende keer kalmte bewaren en hopelijk wat meer geluk!

Cedric
klas 5