zondag 14 oktober 2007

Dancing Queen

Dansen is mijn hobby. Dansen is meer dan mijn hobby. Ik dans vanaf mijn 5 jaar.
Ik doe al 3 jaar mee aan danswedstrijden. Ik voel mij dan vrij. Je mag dansen wat je wilt en doen wat je wil. Ik heb al 8 bekers. Ik ben heel trots op mijzelf.
Als ik naar een wedstrijd ga en meedoe dan heb ik gepaste kledij nodig. Ik moet me vaak omkleden. Dat vind ik niet zo leuk. Maar ik moet het toch doen.
Ik doe hip hop wedstrijden en disco. Ik ben al Vlaams kampioen geweest en met mijn duo partner ben ik al Belgisch kampioen geweest. Dat was super.
In een solo kan je met een stuk of 80 zijn. Dat is wel veel om van te winnen. Ik doe mee aan clipdans, solo, duo en formatie. Dat is bijna alles. Ik doe alleen niet mee aan de smalgroep. Vorig jaar deed ik aan alles mee.
Ik vind disco een beetje moeilijker dan hip hop. Want bij disco moet je veel meer kracht gebruiken en bij hip hop niet zo veel. Na het dansen bij de disco voel ik mij soms niet goed.
Ik ga dinsdags oefenen voor de discoformatie, dat is in een groep dat je danst. Dan ga ik woensdags voor de hip hop en vrijdags ook. Zaterdags ga ik voor de clipdans en mijn solo en duo disco. Je leert dat allemaal van iemand anders. Bijna elke zondag heb ik wedstrijden. Dan moet ik soms om 6 uur opstaan. Dat is lastig. Maar ik hou echt zo veel van dansen dat ik dat vergeet van zodra ik mijn muziek hoor.

Nina
klas 6