dinsdag 2 oktober 2007

Pointes

Op vrijdagavond mag ik gaan dansen. Dan zie ik mijn vriendinnen weer. In de dansles denk ik even niet meer aan de buitenwereld. Dan ben ik gewoon vrij.
Ik doe klassiek ballet, modern en junior.
Modern is dansen met een beetje andere bewegingen dan klassiek maar ook met veel modernere muziek. Junior is met een hele grote groep samen dansen en repeteren om op te treden.
Klassiek ballet bestaat al heel lang. Ik doe dat niet omdat ik het zo leuk vind, maar omdat ik graag pointes wil doen en daarvoor moet je een paar jaar klassiek volgen zonder stoppen. Dit moet omdat je voeten voor pointes heel stevig moeten zijn. Als je dat niet zou doen zijn je voeten niet stevig genoeg om je lichaam te kunnen dragen. Je kan er anders van door je voeten zakken.
Pointes zijn een soort van schoenen waarmee je helemaal op je tenen kunt staan. Ik vind dat zo mooi om te zien daarvoor ben ik eigenlijk met dans begonnen. Ik zag het op tv. Ik vond dat echt super mooi. Ik ben nu nog niet oud genoeg om pointes te doen maar volgend jaar mag ik er mee beginnen. Ik kijk er erg naar uit, ondanks dat ik af en toe pijn aan mijn voeten zal hebben.

Lola
klas 6